("now")

قالب های بلاگ بیان

قالب های حرفه ای و متفاوت برای سیستم بلاگ بیان

مهدی محبیان ۲۱ تیر ۹۶ ، ۱۳:۴۰ ۰ نظر بازديد: ۸۵۸
معرفی شهر زیبای تکاب
کشورمان ایران سرزمین زیبایی است که هر نقطه از آن زیبایی های خاص خود را دارد و به حق ایران را می توان یگانه کشور چهار فصل دنیا نامید زیرا در هر روزی از سال در تمام کشور می توان 4  فصل سال را مشاهده کرد.
اما در این میان تکاب شهری است زیبا و تاریخی در گوشه ای ناشناخته از این کشور که در سالیان دور اصلا هم ناشناخته نبود و یکی از مراکز مهم دینی ازمنه قدیم محسوب می شد. 
شهرستان تکاب در منطقه ای کوهستانی و در جنوب شرقی استان آذربایجانغربی واقع شده است. این شهر با شهرهای هشترود، بیجار، شاهیندژ و سقز همسایه است و فاصله آن با تهران پایتخت ایران 540 کیلومتر است. ارتفاع شهر تکاب از سطح دریا بالای 1800 متر است و طبیعت بکر و زیبایی دارد و که در بهشت و خرداد به حق می توان آن را بهشتی کوچک در روی زمین نام نهاد.
تکاب دارای مردمی فرهنگی بوده که اکثرا اهل هنر و شعر و ادب هستند و این شهر مفاخر هنری و ادبی بسیاری را تقدیم جامعه ادبی و هنری کشور کرده است. تکاب را اگر شهر خوشنویسان بنامیم گزافه نگفته ایم زیرا اساتید ممتاز و فوق ممتاز خوشنویسی بسیاری در این شهر زندگی می کنند که از آن جمله می توان به استاد مرحوم اباصلت صادقی اشاره کرد. از اساتید به نام دیگر می توان استاد جمشید یاری شیرمرد و استاد علی قاضیان را نام برد. 
شهرستان تکاب دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که در این مجال مختصر فرصت معرفی همه آنها نخواهد بود و باید به هر کدام تک تک و سر فرصت پرداخته شود. آثار باستانی تخت سلیمان، زندان دیو سلیمان، دژ ساری قورخان، زندان برنجه، زندان نبی کندی و دهها اثر تاریخی و طبیعی دیگر که هر بیننده ای را محو خود خواهند کرد.


نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ما را از نظرات خود مطلع نماييدتماس با ما